ההבטחה הנדירה של הרבי: פי 500! * מגבית ”כיבוד אב” יצאה לדרך

"אחור לא ישוב ריקם" מדברי הרבי – וכשיש לנו הבטחה לקבל "עד חמש-מאות פעמים" מסכום התרומה לעילוי-נשמת אביו, הגאון, החסיד והמקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן – אי אפשר לפספס * מוסדות חב"ד ליובאוויטש בקזחסטן, האחראים על הציון הקדוש והפועלים בכל רחבי המדינה, קוראים לך, פעם בשנה ● היו שותפים בתחיית היהדות על אדמת גלותו של בעל ההילולא, ותזכו בברכתו של הרבי ● לסיפור המלא

ויהי באלמ”א אט”א שנים…
לפני 83 שנים (בגימטריה “אלמא אטא”) הסתיימה תקופת הגלות של רבי לוי-יצחק שניאורסאהן זצ”ל, אביו של הרבי נשיא דורנו, והוא הורשה לעזוב את צ’יאלי שבקזחסטן שאליה הוגלה עם “אם המלכות” הרבנית חנה ע”ה בעוון הפצת תורה. כשהוא סובל ממחלה קשה עברו הרב והרבנית להתגורר בעיר הבירה דאז, אלמא אטא (ששינתה לפני כמה שנים את שמה לאלמטי). כמה חודשים לאחר מכן החזיר את נשמתו הטהורה לבוראה, ומנוחתו כבוד בעיר זו. 
לחיים יהודיים בקזחסטן
בשנת תשנ”ה, החלה תפנית של ממש בחיים היהודים: השליח הרב ישעיה כהן הגיע למדינה והחל לפעול בה, שיפץ את האוהל הקדוש באלמא אטא והקים רשת של בתי חב”ד ברחבי המדינה המוסלמית הגדולה ואף בית חב”ד מרכזי בסמוך לציון המארח את ההמונים המשתטחים על הציון הקדוש ודואג לאחזקתו סביב השנה לנחת רוח בנו הרבי. 
בקזחסטן, במקום שבו רבי לוי יצחק מסר את נפשו על הפצת היהדות ממשיכים שלוחי הרבי את דרכו ומפיחים חיים יהודיים בכל רחבי קזחסטן- אדמת גלותו של בעל ההילולא. מרכזים יהודיים הוקמו ב-6 ערים נוספות במדינה: אסטנה, אוסט קמינגורסק, פבלדר, קוסטנאי, שימקנט וקרגנדה.
לאחר עשרות שנים של חושך רוחני זוכים היום אנשים, נשים וטף לקיים חיים יהודיים, לחגוג ברית מילה ובר מצווה, להינשא כדת משה וישראל, ללמוד תורה ולהתפלל, לחגוג את מועדי ישראל ולהרגיש יהודים בגאון! הפעילות הזו עולה כסף רב, אבל הרבי הבטיח שמי שיתרום לעילוי נשמתו של אביו יקבל “עד חמש-מאות פעמים ככה”!
לחיים…
הרבי, שהצטער על סבלו הרב של אביו בשנותיו האחרונות, הוקיר תודה לכל מי שסייע לו במקום גלותו, ואף עודד את הזקוקים לישועה לשאת תפילה בציון. בהתוועדויות יום ההילולא קרא הרבי לאלה שזכו וסייעו לאביו בגלותו, לעלות לבימה ולומר איתו “לחיים” כהכרת הטוב.
לרבי היה חשוב באופן אישי להמשיך את מורשתו של אביו ולהעלות על נס את זכרו, והוא עודד את הוצאת כתביו לאור והקמת הציון באלמא אטא.
הציון הקדוש מהווה אבן שואבת ליהודים מהעולם כולו וסיפורי המופת בזכותו של רבי לוי יצחק זצ”ל לא מפסיקים לזרום.
ולברכה!
מדי שנה בהתוועדות לרגל יום הסתלקות כ’ מנחם אב, ערך הרבי מגבית לעילוי נשמת אביו, וביקש מעומק ליבו “נדבו לעילוי נשמתו ביום ההילולא שמסר נפשו על הפצת היהדות”.
הרבי הבטיח ברכות מופלאות לכל מי שיתרום למגבית: “…כל אחד ייתן כפי נדבת לבו הטהור, ויוסיף על מה שהחליט לתת, לא מעט מעט אלא הרבה הרבה… וודאי יוסיף הקב”ה במידתו… עד חמש מאות פעמים ככה!”.
הרבי אף הדגיש שככל שמוסיפים בענייני יהדות כתוצאה מהשפעתו של בעל ההילולא הרי זה גורם עילוי אחר עילוי בנשמתו של בעל ההילולא.
רבי לוי יצחק מסר את הנפש, יחד נמשיך בשליחותו!
מעשיו ותורתו של רבי לוי יצחק נגעו לרבי באופן אישי. מעבר לחיזוק היהדות באלמא אטא ובמדינה כולה היה בכך מימד של כיבוד אב כפשוטו. הקירובים הרבים, ההוראות המפורשות ומעל כולם הברכות המופלאות הם ההוכחה הברורה לכך. כ’ מנחם אב הוא אפוא היום המתאים ביותר להצטרף לדבר שהיה נוגע לרבי, במקום שבו פעל רבי לוי יצחק עד להסתלקותו.
“במגבית השנתית של כ’ מנחם אב אלה לא אנחנו שמזמינים את הציבור להצטרף… זה הרבי בכבודו ובעצמו שקורא לכל אחד שאכפת לו מרבי לוי יצחק לנדב נשמתו שמסר נפשו על הפצת היהדות!
הרבי לא סתם מבטיח – את המופתים רואים במוחש ובכל שנה יוצרים אתנו קשר עוד אנשים שהצטרפו והתברכו! זה הזמן וזה המקום לקחת ברכות בשפע!
זו ההזדמנות שלכם לקחת חלק במצוות “כיבוד אב” של הרבי!
אנו מזמינים אתכם להשתתף במגבית לעילוי נשמתו של הגאון, החסיד המקובל רבי לוי יצחק,  להמשיך את מורשתו ולהפיח חיים יהודיים באדמת גלותו של בעל ההילולא.
שמות כל התורמים יועברו לתפילה על הציון הקדוש ביום ההילולא.
הצטרפו עכשיו והביאו ברכה לביתכם! לחיים ולברכה!

השאירו תגובה