מגיעים לרבי לוי יצחק בכל מחיר

חצי מיליון דולר, מטוס פרטי, ליווי משטרתי צמוד, דיונים מיוחדים בצמרת משרדי הממשלה הקזחיים – את כל אלו "הרים על הרגליים" ר' דוד ראגאצקי בשנה שעברה, ברצותו להגיע למרות סגרי הקורונה לציונו של רבי לוי יצחק זצ"ל באלמא אטא >>סיפור לא-שגרתי

לא רבים מכירים את הקשר  הרגשי העמוק בין ר’ דוד ראגאצקי לבין רבי לוי יצחק, הטמון באלמא אטא.                                                                                                ר’ דוד ראגאצקי הוא איש עסקים מקראון הייטס. בליבו בוערת אש חסידית וכל רצונו לגרום נחת רוח לרבי. ר’ דוד גדל וחונך בשכונת קראון הייטס. בילדותו השתתף בהתוועדויות חסידיות, זכה להשתתף בהתוועדויות של הרבי, ולהיות חסיד מן השורה.
הפעם הראשונה בה ביקר ר’ דוד באלמא אטא, היתה לפני שמונה שנים. אז נסע בפעם הראשונה בחייו, עם כמה חברים, כדי לפקוד את קברו של רבי לוי יצחק זצ”ל. רגש ההתעוררות שמילא את לבו ולב חבריו, הגיע לידי ביטוי מיד לאחר מכן, בהתוועדות חסידים שנערכה בסמוך. אחד המשתתפים קם ודיבר מעומק לבו על כך, שחסידים צריכים להכיר טובה לבעל היארצייט, שכן אילולא הוא והרבנית חנה, לא היה העולם זוכה ליהנות מהאור הגדול של הרבי.
האמירה הזאת שנאמרה בהתרגשות עצומה, נחקקה בלבו של ר’ דוד ונצרבה שם. אהבתו לרבי קיבלה עכשיו מימד של הכרת טובה נצחית לאביו של הרבי. נוספה לכך העובדה שהרבי לא יכול היה לקיים בגופו מצוות כיבוד אב בשנים בהן שהה האב הגדול בגלות, שכן הבן הבכור היה הרחק מארץ מולדתו, והתשוקה “לתקן” את העניין.
מאז החל ר’ דוד לנסוע לאלמא אטא בכל שנה לרגל יום היארצייט בכ’ אב. באופן קבוע יחד עם חבריו מ”בית שמואל” בו הוא מתפלל. לאחר שהם פוקדים את הציון, הם עורכים יחד עם השליח והרב הראשי ר’ ישעי’ הכהן בבית חב”ד הסמוך לציון סעודה רבתי והתוועדות חסידים ספוגה בהתעוררות-לב פנימית. מיד לאחר מכן הם שמים פעמיהם בחזרה הביתה, לניו יורק. מבחינתם, הם את ה”תשלום” שלהם על הביקור, כבר קיבלו…

חומות הקורונה לא הצליחו

בשנת תש”פ, השנה שבה ירדה הקורונה לעולם, נסגר העולם כולו לתנועה בין ארצית. התעופה העולמית הושבתה כמעט לגמרי, וביקורים בארצות אחרות נאסרו. התאריך המקודש כ’ אב הלך והתקרב, אך ר’ דוד רוגצקי סירב להשלים עם העובדה שלא יוכל לפקוד את ה’ציון’ של רבי לוי יצחק ביום היארצייט. “כשדוד מחליט משהו, שום דבר לא יעצור אותו!” מעידה רעייתו הגב’ מגי (דוואק) ראגאצקי.
במשך שלשה חדשים לא באה כמעט שינה לעיניו. ר’ דוד לא נח ולא שקט. הוא הפעיל קשרים והפך סלעים; ביקש אישורים וסורב פעם אחר פעם. לאחר מאמצים על-אנושיים ושיתוף פעולה הדוק עם השליח ר’ ישעיה כהן, הצליח לקבל אישור חריג משלטונות קזחסטן לויזות נסיעה חד-פעמיות. השלטונות הציבו תנאים נוקשים. ובנוסף,
כל שם ברשימת המתעתדים לבקר, תשעים ושניים במספר, היה זקוק לבדיקת קורונה ואישור על היותו בריא. בנוסף, שום חברת תעופה לא פעלה. המטוסים הושבתו וקורקעו. ר’ דוד לא אמר נואש, והחליט לשכור מטוס באופן פרטי. העלות? “רק” חצי מיליון דולר… הסכום האסטרונומי גוייס מבין כל תשעים ושניים אנשי העסקים שנסעו.
למטוס, שיצא במוצאי שבת, נאלצו חלק מהם להגיע במסוק שנחכר במיוחד, שכן כאמור, אמצעי התחבורה היו מוגבלים, וזו הייתה הדרך היחידה להגיע ל’ציון’ של רבי לוי יצחק.
הטיסה עצמה מניו יורק לאלמא אטא הפכה להתוועדות חסידית אחת ארוכה בליווי ניגוני מעוררי רגש, סיפורים על בעל ההילולא וחזרה על דברי תורתו.
מהמטוס הגיעו חברי הקבוצה, בליווי משטרתי צמוד, אל בית העלמין ומשם לבית חב”ד. לאחר שתים עשרה שעות בלבד, עלו על המטוס חזרה בחזרה הביתה.
בבית משפחת ראגאצקי, בה שמעו, אכלו ושתו “כ’ אב” ו”ר’ לויק” במשך שלשה חדשים, נשמעה אנחת רווחה.

השאירו תגובה